onsdag 23. september 2009

Det bästa vaccinet var du


EVENTUELT

Den här världen har gjort mig immun
mot så mycket
Men det bästa vaccinet var du

Det är ett under att jag fortfarande kan
Le mitt serafiska leende ibland
Efter allt det du gjort
Det är ett under att jag fortfarande vill,
ge lite mer, ge lite till
Efter allt det du gjort

Mitt hjärta är intakt
Det har jag sett det har jag kännt
Du slog ner mig i skorna
Jag var på botten men har vänt

För det är sant som dom säjer
Om man överlever blir man bara starkare
Av all djävulskap som hänt

Försynen har gjort så att springa det kan du
Men gömma dig kan du inte mer
Din tunga är giftig, ja rent diabolisk,
men se hur serafiskt jag ler
Se hur jag nyss gick förbi
Du vill mig ont men det struntar jag i

Mitt hjärta är intakt
Det har du sett då jag var här
Du slog ner mig till marken
Men jag låg inte kvar där
Det är sant som dom säger,
om man överlever blir man bara starkare
Så det är just det jag är

Den här världen den har gjort mig immun
mot så mycket
Men det bästa vaccinet var du


Ingen kommentarer: