fredag 13. mars 2009

He allegedly fell for me, through an open window


NÅ er det lenge siden jeg har skrevet nå! Tiden har stått helt stille i det siste, ingenting å melde fra perioden uten skriverier. Eller jo egentlig. Men samtidig ikke


Jeg har store planer for kvelden. Planene er som du ser riktignok ikke satt til live enda, og klokken er halv 10, men jeg har likefullt store planer for kvelden: nå SKAL det jævla rommet ryddes, EN gang for ALLE! ja. Riktig! I went there!

Isted i dusjen sto jeg og tenkte på om det er mest strategisk å begynne med klærne, eller med alt det andre. Klærne og "alt det andre" er nemlig det rommet mitt består av. Vanligvis når jeg skal gi rommet en "shinings", som mamma så utdatert kaller det, pleier jeg bare å re opp sengen, sortere (ikke rydde, men sortere, viktig forskjell) rot på alle overflater og kaste søppel. Da ser det rimelig greit ut, og kan gi en illusjon om at det er ryddig. Men jeg som utførte operasjonen vet jo vemodig at det ikke kommer til å vare, for den slags rydding bygger bare en dårlig demning for rotet, og ikke mange dager senere komme skredet og alt er like rotete igjen.
For ikke å snakke om klærne, som jeg på disse shinigsene bare moser inn i et hjørne.
For det første så råtner de. Noe som igjen fører til at de lukter vondt. Og for det andre så blir de aldri lagt til vask, dvs aldri rene klær, som igjen fører til at jeg til slutt føler at jeg ikke har noen klær, og at jeg faktisk ikke har noe å ha på meg siden alt jeg eier er skittent. Jeg er skitten

Men tilbake til strategien: hvis jeg startet med klærne, og faktisk blir ferdig (noe som ikke har skjedd på snart et år, sokkene som ligger innerst i hjørnet er seriøst blitt til stein og jeg kødder ikke engang), da er jeg innen den tid så sliten at jeg ikke orker å ta resten av rommet. Men hvis jeg tar resten av rommet før klærne, syns jeg det ser så fint ut innen jeg kommer til klærne at jeg ikke ser behovet for å rydde klærne. Akk og ve, livet er hardt.

Jeg har forresten også gått til frisøren, for første gang siden tiende klasse. Det var vel forsåvidt også så godt som første gang jeg i det hele tatt klippet håret siden tiende klasse også. Etter å ha klagd over hvor dårlig jeg tar vare på håret mitt, og ledd litt av min ikke lenger skallede, men nå piggsveisbekledde hårflekk, klippet hun håret mitt i en stygg fasong som jeg hatet det sekundet jeg så meg i speilet. Jeg har hatt en kronisk hestehale siden, og det planlegger jeg å fortsette med.

Men nok klaging. I påskeferien skal jeg og mamma til Gran Canaria! Jeg gleder meg til sol og varme og til å bli brun som en nøtt. Hvertfall som en lys nøtt! Men nå begynner jeg å rydde. Stay tuned for å høre hvordan det gikk.

Nøtt ut!

Ingen kommentarer: