lørdag 7. februar 2009

Citizen Cope


Jeg husker da jeg var liten og var hos Bestemor pleide vi å se på den norske såpeserien som het "De syv søstre". Noen som husker den? Ihvertfall, der var det en av rollene som var en dame ved navn Billeba (hello FREAK/mean parents), og jeg trodde alltid hun het dilemma. Poenget er at jeg veldig lenge lurte på hva dilemma betydde, og hvordan jeg lærte meg det vet jeg sannelig ikke, det er akkurat som at du ikke husker at noen sa til deg hvordan unnfangelsen av et barn foregår, du bare vet det. Uansett.


Et dilemma kan være at ting som er sunt skjelden er godt, mens det som er godt som regel ikke er sunt. Og du burde spise det vonde sunne, selvom du ikke vil, og du burde ikke spise det gode usunne, selvom du vil. Hva har vi her? Dilemma, Billeba. Poteito potato.

Men hvorfor er det også da sånn at det som er nytt, spennende og faktisk veldig fint ikke er lov? Kanskje det er nettopp derfor det er så spennende.. Ond sirkel? Dilemma? Jeg vet ikke.
Jeg vet bare at narvesen kan ta seg en bolle, for: "har du lyst har du lov" stemmer ikke i praksis, men "har du lyst så gjør du det selvom det ikke er lov" stemmer dessverre så alt for bra


I keep thinking in a moment that time will take them away
But these feelings won't go away

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg liker å tenke på et dilemma som å velge mellom to onder. Og klart jeg husker Syv Søstre!!!